Uw privacy is belangrijk voor ons!

Om onze website-ervaring te optimaliseren, maken wij op de site www.familium.be gebruik van cookies. 

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze sites betrouwbaar en veilig blijven, voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. 

Door op “Accepteren en doorgaan” te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle optionele cookies. 

Door op “Zelf instellen” te klikken, kun je je eigen voorkeuren aanpassen.

Voor meer informatie klik HIER. In instellingen kunt u op elk gewenst moment uw keuze bijwerken.

Als u niet akkoord wilt gaan, klik HIER.

Alles accepteren Zelf instellen
Deze cookies zijn noodzakelijk voor de werking van de website. Zonder deze cookies zou het niet mogelijk zijn om gebruik te maken van onze site; daarom is het niet mogenlijk om deze cookies te wijzigen.
Analytische cookies houden de statistieken bij en zorgen voor een optimale werking van onze website. Hierdoor kunnen we onze website verbeteren en deze zo aangenamer voor u maken.
Deze cookies zorgen ervoor dat online-advertenties beter aansluiten bij de interesse van de bezoeker; hierdoor worden er relevantere advertenties aan u getoond.
Personalisatie cookies informeren dat de gebruiker toestemming heeft gegeven om advertenties te personaliseren in zijn profiel.
Accepteer de cookies die u kiest

Algemene voorwaarden

Laatst bijgewerkt 3 oktober 2022

Inhoudstafel

Artikel 1 Identiteit van de verkoper

Artikel 2 Toepasselijkheid & voorwaarden

Artikel 3 Ons aanbod en jouw bestelling

Artikel 4 Herroepingsrecht

Artikel 5 Prijs

Artikel 6 Betaling

Artikel 7 Conformiteit en garantie

Artikel 8 Levering en uitvoering

Artikel 9 Duur

Artikel 10 Overmacht

Artikel 11 Intellectuele eigendomsrechten

Artikel 12 Klachtenregeling en geschillen

Artikel 13 Diverse bepalingen

  1. Identiteit van de verkoper

Wij zijn:

Sro F-libri

Pod Devinem 44

150 00 Praag

E-mailadres: info@familium.be

Telefoonnummer: +32 475 331 328

Ondernemingsnummer (Handelsregister van Praag, Tsjechië): 09322701

Bankrekeningnummer: IBAN: CZ93 2010 0000 0024 0125 2136, SWIFT/BIC: FIOBCZPPXXX

www.familium.be

  1. Toepasselijkheid & voorwaarden

    1. Onze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten met jou als Consument (Consument: iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, een overeenkomst op afstand sluit om op de markt gebrachte producten of diensten te verwerven of gebruiken).

    2. Wij leveren enkel in België. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren. Wij doen geen leveringen buiten de aangegeven landen.

    3. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een minderjarige een bestelling heeft geplaatst, kunnen we deze bestelling alsnog weigeren.

    4. Je kan onze Algemene Voorwaarden steeds terugvinden op onze website. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze Algemene Voorwaarden. We vragen je echter nog een keer om uitdrukkelijk te bevestigen dat je de Algemene Voorwaarden hebt gelezen en goedgekeurd wanneer je een bestelling plaatst.

    5. Als je online bestelt bezorgen we je bovendien samen met de bestellingsbevestiging (of ten laatste bij de levering) een kopie van deze Algemene Voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken. We raden je aan om dit altijd te doen.

    6. Als er naast deze Algemene Voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor de bijzondere voorwaarden. Als onze Algemene Voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden, dan kan jij als consument altijd de voor jou meest voordelige tekst inroepen.

  2. Ons aanbod en jouw bestelling

    1. Als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod.

    2. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd zodat je een goede beoordeling kan maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen. Vergissen is echter menselijk en als we ons overduidelijk vergist hebben, zijn we niet verplicht om alsnog te leveren.

    3. Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien geef je je contactgegevens, leveringsgegevens en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering: levering aan het adres van uw keuze. Bij de laatste stap krijg je een overzicht van je bestelling, aanvaard je onze Algemene Voorwaarden en bevestig je je betaling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift “bestelling met betalingsverplichting”. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.

    4. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden via Stripe de volgende betaalmiddelen debetkaart en kredietkaart. Als de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.

  3. Herroepingsrecht

    1. Als je als consument goederen bij ons koopt, heb je 14 dagen lang het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden. Deze termijn van 14 dagen gaat in vanaf de levering. Je kan je bestelling dan terugsturen, zonder betaling van een schadevergoeding en zonder dat je hiervoor een reden moet geven (de retourkosten zijn voor jouw rekening).

    2. Je moet de goederen naar ons terugsturen binnen 14 dagen nadat je ons hebt laten weten dat je de overeenkomst wenst te herroepen. De kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. We zullen aangeven wat de kostprijs hiervan is (of een raming maken, als dit niet redelijkerwijze op voorhand kan worden berekend). Als de goederen onmogelijk per post kunnen worden teruggezonden, zullen wij deze bij jou komen afhalen en zullen je hiervoor geen kosten worden aangerekend.

    3. We betalen je de volledige aankoopprijs terug binnen 14 dagen nadat we de goederen hebben teruggekregen of totdat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt,. De terugbetaling omvat de leveringskosten, tenzij je bij je bestelling een andere leveringswijze hebt gekozen dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering.

De terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel waarmee je de producten hebt aangekocht.

  1. Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden (zoals je in een winkel zou kunnen doen). Teruggestuurde goederen mogen bijvoorbeeld gepast, maar niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit gebeuren met alle geleverde toebehoren, in de originele staat, indien mogelijk samen met de originele verpakking, en rekening houdende met onze instructies.

Als je verder gaat dan nodig was om de eigenschappen van de goederen te kunnen beoordelen en het goed is hierdoor in waarde verminderd, dan kunnen we een evenredige waardevermindering toepassen bij de terugbetaling.

  1. Je kan je pakket terugsturen met de post of met een koerierdienst.

  2. Om je herroepingsrecht snel en correct uit te oefenen, kan je het hieronder vermelde formulier invullen en dit opsturen naar Geru bv, De Tonne 111, 9800 Deinze. Wij zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen.

 

  1. Prijs

    1. Tijdens de periode die we in ons aanbod vermelden, wijzigen onze prijzen niet, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.

    2. Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten. Je komt dus nooit voor verrassingen te staan.

    3. We kunnen wel beslissen om bovenop de aankoopprijs ook de verzendkosten aan te rekenen. In dat geval melden we dat altijd voordat je je bestelling definitief plaatst.

  2. Betaling

    1. Wij kunnen enkel betaling via de betaalmodules op onze website aanvaarden. Dit zijn de volgende betaalmogelijkheden: debetkaart, kredietkaart en Stripe.

    2. Om een veilige online betaling te garanderen en de veiligheid van uw persoonlijke gegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens gecodeerd met SSL-technologie over het net verzonden. Om met SSL te betalen, hebt u geen speciale software nodig. U kunt een beveiligde SSL-verbinding herkennen aan het “slotje” in de statusbalk van uw browser.

  3. Conformiteit en garantie

    1. Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben, rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle Belgische wetten zoals deze bestaan op het ogenblik van je bestelling.

    2. Mocht het geleverde goed toch niet conform je bestelling zijn, dan heb je als consument recht op de wettelijke garantie van 2 jaar. Dit betekent dat als je binnen 2 jaar na de levering van het goed een verborgen gebrek of defect ontdekt, je dit kosteloos door ons kan laten herstellen of vervangen.

    3. Voor zover dit mogelijk en redelijk is, heb je de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel wanneer de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is, of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heb je het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopsovereenkomst te eisen.

  4. Levering en uitvoering

    1. Alle goederen worden geleverd op het adres dat je hebt aangegeven bij je bestelling.

    2. Als de artikelen in stock zijn is de leveringstermijn in principe 2 tot 5 werkdagen. Wanneer een artikel niet in stock is, zal de leveringstermijn eerder maximum 14 werkdagen zijn. Wij informeren je over de leveringstermijn in de bestellingsbevestiging.

    3. Verzending is gratis Wij werken samen met PostNL Details over de diensten vindt u hier: https://www.postnl.nl/

      Wat zijn de levertijden en -locaties?

      Bestellingen van maandag tot en met vrijdag, betaald op 14:00, worden nog dezelfde dag verzonden. Bestellingen die op vrijdag na 14:00 worden geplaatst en betaald, worden op maandag verzonden.

      Bezorger gemist? Dan brengen we je pakket naar een PostNL-punt in de buurt. Het adres staat op het kaartje dat je krijgt van de bezorger. Ophalen kan vanaf 15.00 uur op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag).

      Bezorgen we het pakket op jouw verzoek bij een PostNL-punt? Dan krijgt je geen kaartje van de bezorger. In dat geval kun je op track & trace zien waar en wanneer je je pakket kunt ophalen.

    4. Als wij niet tijdig kunnen leveren, verwittigen wij je altijd voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn. We spreken dan samen met jou een nieuwe leveringstermijn af. Als wij ook deze tweede termijn niet halen, dan mag je als consument de overeenkomst kosteloos ontbinden. Wij betalen je dan binnen 30 dagen na de ontbinding terug.

Als wij je niet verwittigen voor het verstrijken van de initieel voorziene leveringsdatum, dan mag je als consument bij het verstrijken van die termijn al onmiddellijk de overeenkomst kosteloos ontbinden. Wij betalen je dan binnen 30 dagen na de ontbinding terug.

  1. Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan of beschadigd geraken in de post. Als je ons echter goederen terugzendt binnen de 14 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden, ben jij verantwoordelijk voor het transport.

  2. Zichtbare gebreken moet je zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen na de levering melden met bijgevoegd foto's van de verpakking en beschadigde of niet conforme goederen. Als we het hebben over zichtbare gebreken denken we bijvoorbeeld aan goederen die tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld (zichtbare gebreken).

  3. Wij zijn niet aansprakelijk voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door onze transporteur. Onze aansprakelijkheid blijft in elk geval beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan je aantoont dat je ze niet hebt ontvangen.

  1. Duur

    1. Heb je met ons een overeenkomst van onbepaalde duur gesloten (en dus zonder een vaste einddatum), dan kan je deze op elk moment opzeggen. Bij de opzeg moet je wel de opzegregels respecteren. Dit betekent dat je ons per e-mail moet laten weten dat je de overeenkomst wilt opzeggen (naar info@familium.be).

    2. Een overeenkomst die voor bepaalde duur is aangegaan, loopt voor maximaal 2 jaar.

    3. Omvat de overeenkomst van bepaalde duur de verkoop van goederen, en is er afgesproken dat deze overeenkomst stilzwijgend zal worden verlengd als je niet tijdig opzegt, dan wordt deze overeenkomst een overeenkomst van onbepaalde duur. Hierbij geldt opnieuw dat je deze steeds kan opzeggen, rekening houdend met de opzegregels- en termijn.

  2. Overmacht

    1. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze contractuele verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten zolang de overmachtsituatie duurt, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden. Omdat er sprake is van overmacht zijn wij hierbij geen schadevergoeding verschuldigd aan jou.

    2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.

  3. Intellectuele eigendomsrechten

    1. Onze website, logo's, teksten, foto's, namen en al onze communicatie in het algemeen zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.

    2. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto's namen, teksten, logo's kleurencombinatie, etc. niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

  4. Klachtenregeling en geschillen

    1. Wij hopen uiteraard altijd dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via info@familium.be. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.

    2. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing. Als om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van deze algemene voorwaarden in de eerste plaats worden teruggegrepen naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming zoals opgenomen in het Wetboek van Economisch Recht.

Bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd.

  1. Als consument heb je ook de mogelijkheid om het geschil buiten de rechtbank op te lossen. Je kan hiervoor terecht bij de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Zij is bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Ze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. Je kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: www.consumentenombudsdienst.be/nl.

  2. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: www.ec.europa.eu/odr.

  1. Diverse bepalingen

    1. Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden onwettig, nietig of voor enige andere reden niet afdwingbaar zou zijn dan zal deze voorwaarde geacht worden te kunnen worden afgescheiden van deze Algemene Voorwaarden en niet de geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen beïnvloeden.

    2. Deze Algemene Voorwaarden vormen de volledige overeenkomst tussen Partijen met betrekking tot de erin opgenomen materie.